Speedad helg och bubbel

Helgen passerade i rask takt.
Brummade till Jönköping i fredags efter en dugga som jag pluggat alldeles för mycket på. Krånglade till det så att jag trodde att läraren jävlades med mig istället för att jag gick på min första känsla. Men det är bara typiskt mig
.
Mellanlandade hos min syster på landet, snackade, åt tacos, klämde på tre barn som jag inte sett sen i somras.

Brummade vidare, däckade framför tv:n, vaknade på lördagen och gick i solen. 
Jobbade - betjänade ovanligt trevliga kunder.
Kände mig rätt pigg. Serverade cheescake-glass och sopade bumlingar från golvet. Var duktig och undvek allt med socker i.
Brummade vidare till en kompis, snackade, smakade på öl, klämde på en bebis, rantade iväg till krogen, dansade en sväng, hade vårt att sova för det snurrade en del.

Krångel, gäsp upp på söndagen iväg till jobbet, fick skjuts, ingen promenad denna gång.
Kände mig rätt berdrövlig, och kunderna visste exakt hur jag mådde. 
Ingen frukost, ingen lunch, serverade en himla massa romrussin-glass, sopade geleormar från golvet och åt en hel del saker med socker i. 
Avrundade, eller toppade med pizza efter jobbet, samlade så många kompisar som det går att speed-dejta så snabbt som möligt under 45 minuter.

Brummade mot Halmstad, gjorde ett halvhjärtat försök att att läsa ergonomi i bilen, somnade sju gånger och fick inget gjort.
Däckade vid tolv och drömde läskiga drömmar om små kattungar som ramlade ner i mitt tevatten. Och hur jag försökte rädda dem.

Nu är det tisdag och jag borde ha tentaångest. Men just nu är jag i det stadiet att jag tror att jag har koll, att det inte är så mycket.
Men imorgon är allt annorlunda, det vet jag.
Då blir det att ladda med koffein, koffein och koffein. En del glass också för tröst:) Total banning från tv och film och allt annat roligt som man kan göra när man vill leva...ju.
I morgon kommer allt att vara annorlunda. Typ panik.

Men nu är det nu... och idag är det fortfarande i dag och jag lever vidare i min blonda, ignoranta, patetiska bubbelvärld.
Mmm me like bubbelvärldar.

Minifilosofi: Jag är en bubblare, jag är inte rädd!
/Lena

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha speed o bubbel? det är tunga grejor

2007-10-19 @ 12:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback