Tvestjärtar och tentaångest

Japp nu har tentaångesten börjat gnaga i mig. Men jag försöker andas, tänka meditation, djupandning, nalle phu, yoga, djupandas igen.... 

Man kanske kan säga att smekmånaden är över. Igår blev jag kallad sur av en kompis och det kanske jag var.
Eller kanske mer sammanbiten och övergiven av mitt eget intellekt.

Kan inte komma överrens med mig själv om det är bra att studera i grupp eller själv?
Ska jag plugga många timmar i sträck eller dutt-läsa?
Ska jag snacksa hela tiden för att hålla fokus eller ska jag hålla ett strikt matschema?
Blir jag för trött om jag tränar eller får jag energi?
Bla bla bla och åter bla. Ett ekohuvud, där alla latinska termer studsar runt.

En annan sak som hände i går var att jag blev stungen av en tvestjärt på tungan.
Ja, hur kan något så vidrigt och ont hända kan man kanske undra?

Jo medan jag studerade sent igår kväll så hade en tvestjärt letat sig in och lagt sig (antagligen smaskat på) innanför mitt guldiga papper som omslöt min sista chokladbit.
Och om jag för en gångs skull hade mer fokus på Hamstring-musklerna än chokladen så märkte jag inte att den där lilla flisan choklad som låg bredvid på guldpappret faktiskt inte var en flisa choklad.

Japp tvestjärten stack mig tre gånger innan jag hulkande spottade rakt ut på golvet.
Vilken lurig jäkel.
Efteråt kände jag mig smutsig, nästan lite misshandlad och våldtagen (väldigt light dock) Men ändå så mycket att jag var tvungen att lämna pluggbordet för att syna min röda tunga i spegeln under spotlighten och känna mig äcklad.
Särskilt eftersom jag inte såg vart det lilla krypet tog vägen.
Suck.

Men i morgon ska det pluggas mera, jag lovar... men först ska jag ut i solen:)

Minifilosofi: Lämna inte choklad framme under natten, proppa i dig allt eller stoppa in den i kylskåpet.
/Lena

Mitt höstträd utanför fönstret.

  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback