Att stanna kvar efter sex

Hallå, Hallå allihopa...
Det här är Björn som är tillbaka, med den underbara hösten.

Sex terminer på Högskolan i Halmstad var tydligen inte nog för mig. Så nu sitter jag här igen. I Halmstad. Som en student. Det känns ganska bra.

Mitt fjärde påbörjade högskoleläsår innebär min fjärde lägenhet i Halmstad.
För första gången har jag gått och blivit Bolmensbo. Jag bor här på markplan i ett av husen. Och jag har aldrig riktigt förstått vilket projekt det innebär att bo i en lägenhet med sådan total insikt.

Med min halvnarcissistiska böjelse tänkte jag att det skulle vara trevligt.
Min lägenhet blir min scen, mina möbler blir min rekvisita och de förbipasserande blir min kära publik.

Men det är ett jäkla projekt att upprätthålla bilden av att leva ett intressant liv och vara en lyckad människa, kan jag lova. Vara hemma på rätt tider, göra rätt saker, ha tillräckligt mycket besök, ha snygga vänner, vara borta tillräckligt ofta, verka social, intellektuell, spännande, och allting.

Då är det skönt, himla skönt, att det finns persienner.

Och så är jag tillbaka på högskolebloggen. Det känns bra. Under min senaste sexmånadersperiod (jan-jun) hade jag som "grej" att jag avslutade varje blogginlägg på ett nytt sätt varje gång. Typ "Hej", "Tack för idag", "Hej hej", och så vidare.... Efter ett par månader blev det en börda när fantasin tröt. Jag har inte bestämt hur jag ska göra i höst.

Men, tills vidare får ni ha det ganska fint.

[Björn]     <----- Kanske blir det min nya grymt döcoola grej, att sätta mitt namn inom såna där små resta parkbänkar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback