Framförhållning och roligare saker

Det var tänkt att jag skulle plugga stenhårt till duggan som är på måndag, så att jag då kunde unna mig roliga, öliga, shoppiga, fikiga, leende saker i Malmö denna helg.
Men så kom den där söta lilla telefonen som jag hade beställt, kallsongblå, himmelsblå liten sak som bara ville bli knapprad på. Så hela tisdagen (är det fortfarande) var jag begeistrad över denna krabat. Den hade plingplongmusik, bilder, ikoner och kalender. Så de där latinska orden trycktes in i hjärnan sporadiskt mellan bubblor och blommor.

Nu kanske jag verkar lite efterbliven... och det är jag inom teknik i allafall, men den hade världens snoozeeffekt....som dock inte fungerar när man stänger av den (för man är ju rädd för hjärntumörer ju) så i morse vaknade jag onormalt utvilad. Jag tänkte, åh vad underbart jag vaknar av mig själv?!
Inte konstigt när klockan var 11 och jag hade tänkt gå upp halv nio för och plugga. Men men, dagens lektion var inställd så jag slapp att försena mig till viktigheterna.

Ska minsann kolla upp den där funktionen, så här kan vi inte ha det!

Jag tänker på alla mysiga människor som man träffat på så kort tid, hur bra man kommer överrens, sen kanske detta är smekmånaden, men det förtränger jag.
Hur trevliga alla är.... kanske är jag blåögd, tack gode gud för det.
Ingen är elak... kanske är jag blond, tack gode gud för det:)

Slutsatsen är: I fall man vill träffa folk så är det bara att börja plugga. Och bonusen är att man genomgår nollningen. Faktiskt. För sanningen är att man blir tightare som grupp och man lär känna varandra.

Synd bara att jag far runt i halva Sverige, istället för att umgås med dessa underbara människor... men det ska det bli ändring på har jag tänkt.

Ops. Så var det ju så där, att min chef fjäskade och tyckte: Men Lena du kan väl jobba en gång i månaden i allfall.
Så det ska jag. Fint klirr i den skrala studentkassan, och jag fortsätter fara runt i Sverige, men inte fullt lika ofta.

Åh måste bara skryta lite. Satte full poäng på duggan och känner mig asnöjd... vilket dock leder till att jag slappar nu och tänker: Detta kan jag medan jag knapprar på den söta mobilen. Det är verkligen jättekul att anordna små möten och "göra listor".
Nä, skärp dig!
Släpp mobilen!
Latin var det ja. Hmm eller jag menar muskler.

Minifilosofi: Framförhållning? Hm, går det att äta?
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback