Insomnia

Jag sover dåligt än så länge.
Ibland måste man bara sova in sig, eller hur man nu säger. Vänja sig, slappna av, trivas, snasa, snusa, sova, mysa. Men det gör jag ju. Hela tiden. Bara inte på nätterna liksom.

Idag har min träningsvärk gått från "Jag måste hålla mig i något när jag sätter mig ner till jag har slutat gråta - ont"

Tränade PT-cirkel i fredags vilket betyder att man skuttar runt med en skivstång till musik (inte lika lätt som det låter) och gör utfall med skivstången bakom nacken. Mycket slitsamt då och mycket smärtsamt nu.
Det roliga är att jag ska på samma pass om en timma och undrar egentligen varför jag utsätter mig för just detta? Är jag självplågare? Mycket möjligt...sen är det rätt kul att se en lite bicepsmuskel dallra i takt med musiken i spegeln:)

I fredags var det filmtajm. Fick dock inte välja film för en viss kompis beställde hemkörningssallad som tog 2 timmar att få hem (det skulle max ta 1 timma) och sen hade han glömt vart han ställt bilen, det blev en lång genomgång för att komma fram till att han hade ju faktiskt inte gått till skolan som han skröt om dagen innan utan tagit bilen (som vanligt)
Så tramp tramp, trask trask, darriga ben med kryddig sallad, huvudvärk och lågt blodsocker (efter skivstångspasset). Men filmen var bra, Hot Fuzz, rekomenderar den.

På lördagen försökte jag stretcha min arma kropp på ett yogapass, inte att rekomendera med träningsvärk, städade lägenheten. "So shiny". käkade syrlig sallad, knatade ner till festen (medan kompisen ovan tog taxi till festen)....taxilyxaren (som inte lever som en student) kom först sen kom jag som snabbt tog näst bästa platsen i soffan för att kolla fotbollen. Typ 30 personer dök upp, satt och gormade på tv:n och jag lyckades hålla min soffplats hela kvällen, krävdes få toalettbesök dock, men det var värt det.
Fotbollen var trist, det hände ju ingenting, det var ju tur att man hade öl med sig om man säger så. Utgången och dansen gjorde hela kvällen.

Söndagen förflöt med mer städande (det tar visst aldrig slut), lite streetdance, lite plugg och veggiemål på Sibylla som helt klart var dagens höjdpunkt. Sen toppade jag det med vaniljglass och smält mörk choklad, som egen Vienettaglass fast godare.
Mmmm Ja, Biomedicinare kan också svulla... jajemen. Nemas problemas!
Men nu är det måndag - sockerhög från igår och dugga på fredag. Panik!!
Kanske är på grund av sockret som jag sover dåligt. Hmm värt att analysera... eller inte.

Minifilosofi: Socker+koffein= Insomnia
/Lena

Kommentarer
Postat av: Anonym

Streetdance!! Var hittar man det i Halmstad?!?

2007-09-10 @ 18:45:41
Postat av: Anonym

Fotbollen trist, hände inget?? Vilken match såg du??

2007-09-11 @ 09:24:52
Postat av: Lena

Ja ja, om man bortser från alla fina passningar och fintar som alla svenska hjältar utförde så blev det ju inga mål ju:) Och ölen var ju rätt god...
Sorry
Lena

2007-09-15 @ 00:40:54
Postat av: Lena

Ska kolla vad det hette, men jag tror att det var Halmstad dans eller sportklubb....det ligger mot Tylössand, buss mot stenhuggeriet..
Återkommer
Lena

2007-09-15 @ 00:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback