Kåren

Det är onsdag kväll och klockan är 20:30 när dessa rader skrivs. Jag är nyss hemkommen från träningen. Mina undre extremiteter luktar äckligt med en viss nyans av kattpiss. Mina svettiga gamla benskydd och mina sunkiga fotbollsskor sitter fortfarande på. Och det är dessa fotbollsattiraljer som sprider en olustig odör i mitt hem.

Strax ska jag hoppa in i duschen. Mumma upp mig till perfektion.

Sen ska jag skynda hem till Jimmy och Pelle för att dricka öl i goda vänners lag. Sen skall vi beträda kåren. Jag hade egentligen tänkt viga kvällen åt skolarbete med ****-Ivar, men Pelle och Jimmy fick mig på bättre tankar. Så nu får jag ringa ****-Ivar och berätta att jag inte ansluter i datasalen klockan 22:00.

Detta innebär att jag får gå upp innan 06:00 imorgon för att hinna klart allt jobb innan seminariet kl 12:00... Men det ska väl inte vara några problem. Jag är ju något av en übermench.

Vi ses på kåren om en stund.

/Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback