Bråttom!

Idag lade min internetuppkoppling av...och därmed min bredbandstelefoni. Jag hade som tur var möjlighet att ringa med mobilen och nu ska det ta 48 timmar för operatören att felsöka.

Slut på mat hade jag också - i alla fall vissa varor. Utan mjölk och juice har man bara vatten att dricka. Utan mjölk ingen mannagrynsgröt, och att dricka vatten till havregrynsgröt är inte gott. Med ost som enda mjölkprodukt hemma, utan att ha bröd, blir det inte mycket lättare. Det hade gått ett tag men nu var det kris.

Fråga jag ställde mig var "ska jag handla på Hemköp som ligger några minuter bort eller på Maxi som ligger 25 minuter från mig?". Jag är stamkund hos Ica och bonusnarkoman. I och med att jag inte hade varit ute på hela dagen kände jag att en promenad var bra. Sedan kom jag även på att jag måste blogga någonstans.

Egentligen skulel jag blogga i torsdags men fick en trötthetsattack. Lena fick förhinder i fredags vilket försköt hennes inlägg till igår. Nu var det ju så att jag hade ju förskjutit mitt torsdagsinlägg tills dess, men fick ta det idag istället. Det var ju snopet att min nätanslutning lade av idag...

Jaja. Det fanns tydligen inget kylskåp i fikarummet på plan tre i R-huset; bara 4 mikrovågsugnar. Det betyder att jag får dar mig nu. Ni läsare är viktiga...men jag tänker inte offra mat till ett värde av 200 kronor för er skull. Förhoppningsvis har mina frysta hamburgare fördelat kylan bra i väskan.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Em

Bor inte du på gamletull? De tar väl inte 25 min att gå till Maxi därifrån? *förvirrad*

2008-04-15 @ 12:16:55
Postat av: Tapio

Jo, går man i bära-matkassar-takt. En polare sa att det tar 10-15 min från skolan...men ta gärna tiden och kolla själv :P

2008-04-15 @ 19:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback