Diciplin köpes...

Idag har jag kämpat med böcker under min pågående hemtenta-vecka. Vanligtvis är det allt annat än studier i huvudet när jag skall sätta mig när. Idag hade jag röjt undan allt; disken var borta, lägenheten iordninggjord, golvet rent, växterna vattnade och krukorna hade fått extra jord. Vad kunde störa mitt läsande?

Först skulle jag bege mig ut i solskenet för motivation. Först begav jag mig in till biblioteket för att skriva ut hemtentan så att jag kunde kolla på den utan att behöva gå til datorn. Detta krånglade lite och när jag sedan kom in var jag hungrig och satt mig för att äta.

Efter amten var vädret sämre så belysningen blev lite solnedgångslö. Utam takbelysning och med en golvlampa jag inte kunde flytta fick jag nöja mig med solljuset. Väldigt snart började jag somna in. Dålig belysning satte igång min urhjärna och min kropp trodde att den skulle få vila :(

Jag flyttade mig bort till datorn, där jag hade läsbelysning och kämpade en stund till. Sedan skickade jag lite viktiga msn-/e-postmeddelanden angående aktiviteter jag tog på mig att delta i och saker jag var tvungen att hoppa. Tyvärr var jag tvungen att avanmäla mig från tentan nästa måndag. Jag skulle nog behövt två hela veckor till att förbereda mig inför den, men att försöka göra det under en hemtenta-vecka känns omöjligt - speciellt när jag knappt ens har tid nog till hemtentan.

Gymmet besöktes lite senare och efter det har jag i stort sett bara hunnit laga mat, äta, ta en lång dusch och sätta mig här. Om någon säljer lite diciplin tar jag två kilo (eventuellt 200 gram koncentrat)...

Nu ska jag sova, så jag tar mig upp klockan 6 imorgon.

Sov gott...


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Det var kul att se att gymmet har börjat locka mer folk igen - efter sommaren :) D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback