En get i råttans år - somnar överallt förutom där hon borde

I dag går vi över till råttans år, om man tar sin tilltro till det kinesiska horoskopssystemet.

Så gott nytt råttår till eder alla.

Först tänkte jag skriva lite om hur det är att vara råtta, men så insåg jag precis att jag faktiskt är en get i stället och det var ju inte lika kul.

Nåja, kan ju inte hålla reda på allt.


Nu börjar sömnlösa nätter ta ut sin rätt. Efter att ha somnat ungefär trettio gånger under gästföreläsningen så insåg jag att jag inte alls kunde dela med mig av mina anteckningar till en tjej i klassen.

För även om jag tänkte ordet som jag skulle skriva och började så också skriva det medan jag sov, blev resultatet små kladdiga böjar, svängar, krumelurer som gick i vågor över pappret.

När jag tittar över anteckningarna nu så kan jag se det tydliga mönstret över att jag somnade trettien gånger under en tvåtimmarslektion.

Stabilt.


Jag ser minibikes överallt nu. Har lagt märke till en underbar höströd liten cykel som också står utanför N-huset. Den är inte rostig, ser nästan ny ut.
Funderar på att bära i väg den och parkera den bredvid de andra små kompisarna någon dag.
Jag undrar var denna drift kommer ifrån, att vilja ställa ungefärligt lika saker på rad?

Stenåldersgen?

Men ägaren skulle nog bli förvirrad och kanske till och med arg.

Agent rödstövel (alias Lena) ska genomföra ett annat mission först.

Ska bara stjäla lite tid någonstans. Kanske från projektarbetet till och med. Måste ju ha lite fredagshyss för mig.


Efter tre dagar med ny alarmsignal på morgonkvisten inser jag att den har skadlig inverkan på självförtroendet, samt det lilla lyckliga morgonhumör jag skulle kunna åstadkomma.

Kanske inte så konstigt, här nedan kommer början av alarmsignalen som för närvarande väcker mig:
 Men nu får du väl ändå vakna! Det är så jävla typiskt dig att du ska ligga här och sega, snooza och vältra dig som en svullen valross! Ska du göra något med ditt liv eller?


Så imorgon återgå jag till hederligt vanligt plingande.

Jag tror alla kommer vinna på det.


Gasquen i går kväll var trevlig att iaktta. Rätt kul att står i baren faktiskt. Glömde dumt nog kameran, så det blir inga bildbevis.


Nu kommer orden i slow motion, så nu lägger jag ner för dagen.


Minihoroskop: Getter har en passiv uthållighet som driver andra till vansinne. De kommer alltid att vinna över dig eftersom de kan konsten att vänta ut dig.

/Lena


Kommentarer
Postat av: Lena

Oj vad hände med titeln? Suck.

2008-02-07 @ 22:18:25
Postat av: Sofie

Du har för lång rubrik, om det var det du menade?

Postat av: Lena

Det var väl det jag tänkte, men det har funkat förr.
Ja ja
Tack:)

2008-02-07 @ 23:47:49
Postat av: mia

prata in en egen signal då:
"du kan om du vill,
du vill så du kan"
Qram så länge

2008-02-08 @ 12:42:15
Postat av: Lena

Tror inte jag har har den funktionen på min mobil och även om jag hade den, så skulle jag aldrig hitta den;)
Tekniskt efterbliven, kanske kan be Nina.W hon har stenkoll.
Tack Mona Mia

2008-02-08 @ 18:23:08
Postat av: Anonym

Du e helt Get'e - fantastiskt rolig..hehe.. :)

2008-02-10 @ 16:14:28
Postat av: Elin

Haha..jag gillar ordvitsen. =)
Jo, Lena... jag tänkte lägga av med luggen så smått så Du får vackert ta och börja känna igen mig utan ;-)
Hoppas Du hade en bra kväll i lördags!

2008-02-11 @ 11:16:23
Postat av: Lena

Oki då vet jag, bäst att du kommer fram och hälsa, för jag kan verka snobbig då luggen var igenkänningsmomentet jag behövde:)
Är rätt dålig på ansikten...
Jotack fin kväll var det i lördags, mjuk soffa, läsk och en himla massa männsikor att studera från bekvämt avstånd utan att behöva trängas med dem.
En favoritsysselsättning:)

2008-02-11 @ 15:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback