Lyckorus!

Oj oj oj! Idag har jag varit riktig flummig och virrig. Det finns dock inga skäl att klaga! Dygnet började med ett samtal klockan 02. Min tjej ringde och grattade till första månaden tillsammans :D Efter att det somnade jag om.


Idag skulle jag ha min uppkörning. Nervositeten började redan när jag steg upp runt åttatiden. Min långa morgondusch Jantelag:ades bort, i sann svensk anda, av en alldeles för torr havregrynsgröt. Sedan var det dags att gå bort till körskolan. Sista körlektionen gick väl inte som jag hade hoppats. En halvtimma innan uppkörningen var jag ett nervvrak. Det var tredje försöket och ag hade inte mer pengar att lägga ut på detta. Ett toabesök, en kall ansiktstvätt och lite bjudgodis senare började jag gå mot Vägverket.


Väl utanför visste jag inte om jag skulle gå och anmäla mig eller något liknande. Tidigare hade jag ju bokat genom körskolan. Nervös som jag var, gick jag runt och försökte värma mina händer och lugna ner mig. När jag gick in i en lyktstolpe och fick en vänlig/tröstande klapp på axeln, av en man som gick förbi, fick jag ett nervöst skrattanfall.


Killen som körde med min körinspektör verkade inte ha fått kortet vilket inte gjorde mig lugnare. Bilen var helt annorlunda i styrningens och pedalernas respons. Dessutom åkte vi på helt andra vägar än jag hade åkt förut. Hur skulle detta gå? Hade jag gjort någon allvarlig miss?


JAG FICK DET! Jag trodde henne inte riktig när hon sa det men nog var det sant! Dessutom var dagens lektion, klockan 13, inställd! Om jag var nervöst skakig innan provet, är jag upprymt spattig nu :) Denna energi ska jag ta ut på gymmet senare ikväll - och på kåren på onsdag?!!


Ha det bäst, gott folk!


Med "körig" hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis än en gång Tapio.
Är så glad för din skull.

Stor kram:)

2008-02-04 @ 16:08:09
Postat av: Linn

Jättegrattis! Jag har min uppkörning den 12:e.. hoppas det går lika bra för mig :P

Ses imon!

2008-02-04 @ 20:54:04
Postat av: Tapio

Johanna: Tack gumman! grattis på månadsdagen!

Linn:
ja! you go girl :P

2008-02-04 @ 21:54:15
Postat av: Gran

Jag får be att få överlämna ett hedersamt autentiskt Granmanvarsågod till herr Tapsa Anttonen, som idag fyller 1.. tog körkort! Grattis menar jag. Ett varsågod får du inte!

2008-02-05 @ 04:31:19
Postat av: Elak

Aj aj aj, så nu måste man hålla koll efter galna finar i trafiken med :P

Grattis och vi ses på vägarna

2008-02-05 @ 12:04:40
Postat av: Elak

Galna finnar eller en galen finne skall det ju vara

2008-02-05 @ 12:05:18
Postat av: lotta

Grattis ponken! Nu kan du ta dig till flygstaden sj , fan va glad josse kommer bli! haha :D

2008-02-05 @ 12:30:48
Postat av: Tapio

Lotta:
Haha. Ja, ge mig en bil så ;) På tal om det...behöver ut dit igen om lämna in min dator (samma fel som sist).

2008-02-05 @ 17:48:12
Postat av: Gran

Vad har nu hänt? Åkte sladden ur igen?

2008-02-07 @ 18:26:55
Postat av: Emilia

Grattis!

Postat av: Tapio

Gran: en ljudport som bränts...tålde tydligen inte mitt musikspelande.

Emilia: TACK! Hämtade ut körkortet i torsdags ^^

2008-02-09 @ 22:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback