Man är väl man

Skulle jag inte ha gymmat idag vore jag och "typiska hemmafruar" nog inte sysslomässigt annorlunda.


Efter gymmet var det handla på Maxi som gällde. Jag och Jocke drog till honom för att försöka få till stånd ex-nollornas overallsinvigningsplanering. So far so good...


Hemma lagade jag först mat. Efter det följde borttagning och vädring av gamla sängkläder och sortering av tvätt i olika högar - tills hungern slog in. Jag började göra ugnspannkaka - mitt livs första -  och ringde min mor för att kolla temperaturer och "tips och trix". Medan jag gjorde smet - och insåg att sockret var lite i underkant - kollade jag på Melodifestivalkval från Göteborg.


Nu har jag ätit och kommit igång med tvättvikandet igen... Och vad går på tv:n? Titanic... Men men. Man är väl man nog att våga ha en lite omanlig dag lite då och då ;)



Ha det bäst!


Med girlie hälsning,


Tapio

image542

Kommentarer
Postat av: N.

hmmm vaddå fördomar. vad är det som säger att "hemmafrun" inte också går till gymmet emellan alla dom där sysslorna som du nämner i inlägget? aja baja!

2008-02-10 @ 09:56:31
Postat av: Tapio

N.: ja, det var därför jag skrev det inom citationstecken :) Menade att det var den enda sysslan som inte kändes HELT "kvinnlig" efter stereotypa normer :)
Jag är dock ganska open-minded när det gäller könsroller - jag är ju själv lite borderline :)

2008-02-10 @ 13:23:06
Postat av: lotta

tapio förtusan sluta upp att ta kort på all din mat med din webbkamera! hahaha ...:P

Postat av: Tapio

Lotta:
Jag funderade på att lägga upp bilder på alla olika saker jag har bakat på gamletull ^^

hoppas du har det gött där uppe :)

2008-02-11 @ 22:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback