Pennperspektiv

Försöker, packa, diska, tvätta och plugga samtidigt som jag sitter vid datorn och flummar runt.
Jag ska åka till Göteborg i morgon och återförenas med de fina människor som jag bodde med i Malmö förra året. Kollektivet AG-skrapans efterlängtade reunion. Snacka skit, snacka allvar, längta tillbaks och längta framåt.


I dag har jag tänkt på pennor. Pennor är intressanta.

I dag på lektionen fiskade jag upp en knallröd penna med guldtext. Det stod Haddon Hall Hotel, Eastbourne på den. Jag tänkte, jaha, där var den ja.


Herregud Eastbourne 1998 och jag hade gått ut gymnasiet och stod nervös och naiv på trappan till hotellet. Där för tio år sen snodde jag en gul och en röd penna, som jag använde när jag brevväxlade med mina nära och kära hemma i Sverige. Det var inte riktigt på G med email då.

Det roliga är att jag trodde jag hade slängt pennan, men så i somras så bodde jag på soffan hemma hos en kompis, som jag också bodde kollektivt med för tre år sen.
Helt plötsligt låg den röda pennan på hans skrivbord.

Jag blev jätteglad, den bar så många minnen med sig. Inte helt oväntat fick jag muta Björne som han heter med två Biltemapennor för att få tillbaka den. Men det var det värt.


Pennor reser och är ganska exotiska.

Någon undrade varför jag hade en penna som det stod nykterhetsförbundet  Västerås på.

Jag vet inte. Men jag tänkte på det en stund.

Pennor lånas ut, stjäls, slinker ner i fickor, i väskor, i packningen, på hotellet, på resan, på lektionen och hamnar på oväntade ställen.

Jag undrar vart min gula penna från Eastbourne tog vägen, slängde jag den eller ligger den i en ryggsäck i Berlin?

Vi spånade i dag, jag och mina klasskamrater om man skulle kunna fästa små chip i pennorna. Då kanske man kunde få signaler om vart pennan befann sig.


Min röda penna fungerade knappt på lektionen, fick trycka hårt för att få ut bläcket.

Därför lånade jag en penna, som jag snällt lämnade tillbaka.

Men den fick i alla fall resa mellan rad ett och rad två i föreläsningssalen. Inte illa det.


Så nu kom jag på, det kanske är därför som företag använder sig av pennor för att reklamförföra människor.
Wow jag är en riktig Brainiac!

Och precis nu, som snapshots i form av minnen, ser jag små thailändska små barn springa efter bussen, dammet yr. De skriker:

You have pen!

You have pen !

Just då, hade man ingen.


Miniinformation: 
Tre pennor ligger på mitt köksbord. På dem står det 1.Sleek touchball, Japan
2.Louis De Geer, konsert och kongress 3. Ystads saltsjöbad.
Hur hamnade de här?
/Lena



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback