Årets första Kårpub

Ja, igår var det dags! Årets först Kårpub nalkades. Hela dagen hade handlat om att få klart min inlämning innan förfesten eller i varje fall innan Kåren. Nu gick det som det gick i alla fall. När jag väl började insåg jag att det otroligt viktiga häftet, som jag behövde, saknades! Den enda personen i byggnaden som jag kunde tänka mig kunde rädda mig var redan på förfest...

Jag försökte "trissa upp stämningen" genom att skaffa den nya kurslitteraturen (fick överraskande nog csn redan igår :))...men det gick ju inte så bra. 1297 kronor blev notan efter att ha klippt och klistrat på tre olika hemsidor och då fick jag ändå inte tag på alla böcker.

Oj! Mjölken kokade över på spisen! Måste ta en paus medan jag kokar mannagrynsgröt. Strax tillbaka!

22:22. Haha. Den timmen gick fort. Gröten smakade sisådär men den gick ner. Jag fick diskat och jag torkade även bordet. Tillbaka till Kåren. Jag bestämde mig för att gå ut istället för att jämra mig. Hårfixandet blev en chansning. Min specialgelé var slut och jag visste inte om den "vanliga" skulle hålla kammen uppe hela kvällen. Efter 20-30 minuter med gelé, hårtork och huvudet mellan knäna var jag klar för att bege mig ut. Ute blåste det lite mycket och jag fick parera genom att vrida huvudet efter vinden så att frisyren inte blåste bort.

När jag kom till kåren, runt 22:30, var det mycket folk i kön till stora entrén och de hade även börjat släppa in lite folk till lilla entréns kö. Jag var glad över företrädet som barvärdskortet gav mig och gled glatt in till kassan. Väl inne var det väl inte så värst mycket folk just då men det strömmade in i jämn takt ett bra tag framåt. Initiativet till "rockbar" uppe i lounge:n var ett roligt tillskott. Ett minus, som jag hoppas de flesta kan ta, var att de senaste gångernas skadegörelse inte bara kompenserades för i entréavgiften utan även med höjda ölpriser. Jag är ju inte den som dricker något alkohol så jag kan ta den smällen :)

Kvällen var riktigt lyckad för min del. Alla kursare, som varit på sina håll under lovet, var där. Hungern slog dock in runt ett så jag var nog inte så pigg den sista timmen. Att stå 20 minuter i kön ut från dansgolvet var väl heller inte så kul - men inte så jobbig heller eftersom man knappt behövde anstränga sig för att stå i trängseln.

Tiden gick lite för snabbt, eller så gick jag för långsamt, efter hemgång. Jag knöt mig nämligen inte förrän vid 5. Idag vaknade jag för sista gången efter 14 och frukosten var mellan 16 och 17. Korv och spaghetti satt gott i kistan.

Jaja. Nästa vecka jobbar jag som barvärd så det blir ingen utgång. Däremot lär jag väl lägga mig vid samma snår som imorse. Men tro mig - det är det värt :)

Ha det bra!

Tapio

P.S. Kunde inte hackarna nöja sig med bilddagboken.se? Tydligen fick de tag på lösenordslistor från andra communities också. Jag hade turen att en insatt vän sett mig på en lista och varnat mig för att mitt lösenord fanns ute i etern. Min dag blev inte bättre av att behöva byta lösenord på allehanda hemsidor D.S.

Kommentarer
Postat av: Straxis

Det var en lång strax

2008-01-17 @ 22:39:58
Postat av: Tapio

Ja, det blev så :)

2008-01-17 @ 23:06:32
Postat av: Anna*

Men eller hur, min vän ringde i panik o sa att mitt lösenord ligger på nätet. Jag bytte genast lösenord på allt!!! SEDAN kom jag på att fråga vilket lösenord det var, då visade det sig såklart att det var ett från när jag gick i 2an på gymnasiet. Jo,
har ju bara bytt lösen 5-6 gånger efter det... Tack för den uppdateringen. Ajja, nu har jag iallafall bytt igen då =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback