Det går i vågor - januari

I går var det en ganska bra dag.
Förutom att mina benhinnor bestämde sig för att bli värre i nästintill vilande tillstånd så gled jag fortfarande på lugnet efter att antagligen klara tentorna.
Solen sken så när på lite grann när jag cyklade omkring i Halmstad.
Jag fick ett instruktörsjobb och min dator började leva igen.
Det var en bra dag.

Idag är jag rastlös.
Det går lite i vågor kan man säga.
Ont i benen och lite sur på alla människor som får släpa sina små jympakassar på väg till gymmet.
Rastlös som sagt. Känns lite som växtvärken man hade när man var liten (eller ja, jag hade väl inte så mycket av den varan uppenbarligen)
Mummel mummel.
Min mobil beter sig konstigt mest hela tiden, den har fått eget liv. Piper konstant om jag inte ge den laddaren på direkten.

Det lilla hålet som blev efter piercingsmycket avlägsnats i läppen är fortfarande kvar så jag kan tillhandahålla eder med ett partytrick.
Det går att spruta vatten igenom.
Mycket underhållande.

Annars hade vi en fin föreläsning i fysiologi idag, min beundran för människokroppen växte. Så egentligen ska jag inte gnälla för det är helt fantastiskt att jag är jag och kroppen fungerar, mestadels.
Tänk att jag med hjälp av mina sinnen och en tanke kan få mina kroppsdelar att vifta omkring. Fascinerande.

Nu regnar det.
Skulle det komma in en storm i natt?
Håll i era saker vänner!
Jag klockan tre-drömmer om en röd jacka som jag måste gå och tröstshoppa.
Ingenting kan göra mig så glad som shopping. Kanske choklad då, men det kan man tröttna på. Smaken är likadan.
En röd jacka kan nog göra mig glad nu:)
Japp en vända in på Swedbanks sida och ja, ni vet.
Pengar behövs ju.

Nu är det fredag, även om den är grå och gråten så ska jag minsann fylla den med mening:) Ska laga middag med vänner i klassen i kväll. Slappa och mysa.
Dessutom har jag lovat mig själv framförhållning som nyårslöfte. Så det blir att plocka fram fysiologiboken i morgon.
Kan ju alltid sitta i min nya röda jacka och käka choklad samtidigt som jag bläddrar mellan sidorna, det kanske går lättare då?

Minitanke: Undra när de som bestämmer, ska döpa nästa storm till ett manligt namn? Stormen Stig?
/Lena

Kommentarer
Postat av: Tapio

Stormarna döps vartannat år till manligt, vartannat till kvinnligt. Stormen Pär förra året t.ex. Tydligen så var denna inte så ihållande att den skulle få ett namn (av våra kära vänner i Norge som sköter detta). Jag bleev först informerad av min vän om att det var normänne som skötte detta. Sedan lsäte jag det på text-tv. Detta med vartannat år mindes jag själv :)

2008-01-19 @ 17:15:21
Postat av: I'm just a regulary everyday normal mf

Dina långa bloggar är skrivna på ett intressant sätt. Ofta är innehållet intressant, men även om det inte är intressant någon gång så är bloggarna ändå skrivna med en god enthusiasm och på så sätt är det alltid trevligt att läsa bloggarna! Keep up the good work!

2008-01-19 @ 17:33:52
Postat av: Gran

Bra med minitankar. Då slipper man tänka så mycket.

2008-01-19 @ 17:53:47
Postat av: Lena

Tack för peppningen.
Kan behövas när det händer mindre än vad man behöver skriva om.
Ska försöka hålla bloggarna lite kortare. Ibland l är det så att jag skriver ur mig det händelselösa genom att titta mig omkring.
Äh...ni fattar.
Go kväll gott folk

2008-01-19 @ 19:02:10
Postat av: Lena

Jo Tapio... jag hörde det idag när jag ehh gjorde situps på köksgolvet???
På radion nämnde de Per och jag tänkte oj då, jag hade fel...jag snurrade in mig på de amerikanska lite. Typ Catharina osv...tror inte jag har hört talas om någon Burt..
Men men, bra att vädrets ondska är jämställt:)
Norrmän, där ser man. Borde inte vi bestämma det, eller vem var det som ägde vem egentligen?
Äh skämta bara.
Det kan de få ha tycker jag.

2008-01-19 @ 19:05:13
Postat av: I'm just a regulary everyday normal mf

Det jag menade var att det var kul med långa bloggar! Inte att du skulle korta ner :)

2008-01-19 @ 20:17:10
Postat av: Tapio

Lena: vi har inga sådanna institut. När en storm kommer till norge döper de den, o vi tar samma namn:P

2008-01-19 @ 22:35:16
Postat av: Lena

Lugnt på alla sätt o vis. Tror jag själv tycker de bli för långa ibland, mest därför.

Tapio: Kan vi inte ta över den rättigheten, för vad händer när de inte tar så svenskrelaterade namn? Som Haakaon, Vesslemoj, Guru rodalver etc...
Stormen Vesslemoj lät ändå coolt, kanske funkar ändå.
He he

2008-01-20 @ 02:11:03
Postat av: Tapio

Haha. Lena. Jag tänkte på det själv faktiskt :)

2008-01-20 @ 12:50:44
Postat av: Frågvis

Vet ni kloka människor var en festlokal finns att hyra? Helst i stan. Söker en sådan snarast..
tack på förhand!=)

2008-01-21 @ 23:06:25
Postat av: Lena

Oj nä, sorry har inte en aning. Kommer ju inte här ifrån....ska googla lite

2008-01-21 @ 23:16:35
Postat av: Lena

Vet inte om detta är något att ha...

http://www.infodirekt.se/search.php?action=search&fsearchb=Festlokaler%2Fsamlingslokaler&addressb=Halmstad

2008-01-21 @ 23:28:22
Postat av: Lena

Frågvis
Om du är student så kanske det är möjligt att hyra en gemensamhetslokal på ett av studentkvarteren, bolmens, gladan, fartyget. etc
Kolla upp småland och U-lokalen på nyhem kanske även amnesty har en eventuell lokal hörde jag ryktas:)
Kanske till någon hjälp.
Nu ska jag sova.
Natti

2008-01-21 @ 23:35:46
Postat av: Granman

Studenter gör bäst i att festa utomhus under bar himmel, ty detta äro vänligast för plånboken!

2008-01-21 @ 23:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback