Inhopp...och städbilder!

Hej, hej allihopa!


Nu är det så att Lena fick lite datorkrångel så jag fick hoppa in. Men räds icke! Hon kommer tillbaka imorgon. Själv är man då, till följd av dagens inlägg, tillbaka först på torsdag - efter årets första Kårpub!


I mitt förra inlägg byggde jag upp spänningen från mina före-bilder till, tja, en antiklimax. Klockan blev ju väldigt sent på natten/tidigt på morgonkvisten så jag fick skjuta på bilderna. Dagen efter var jag klar med i stort sett allt förutom badrummet, moppning och dammsugning. NU är jag äntligen klar med det och lite till! Se och njut (jag har även lagt till lite vinklar som ej fanns förra gången):



Just det! Jag hade min introduktion idag. Efter 15 minuter så var var denna skolvecka avklarad. Från och med nästa vecka så har jag lektioner på måndag och tisdag; en på vardera dagen. Lyckliga få, har skoldagar två ;)


Nu ska jag sova!

Ha't bäst!

Med vänliga snarkningar,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Kungsgatanbo

Det där ser ut som kungsgatan :-)

2008-01-15 @ 12:04:06
Postat av: Tapio

Det är Erik Olsons gata :) Men nog är det gamletull alltid!

2008-01-15 @ 14:50:04
Postat av: kungsgatanbo

Jaså du! Vilken våning? Får man lov att hälsa på?

2008-01-15 @ 16:06:59
Postat av: Tapio

Hahaha. Detta är en blogg för att markandsföra högskolestudier i Halmstad :P Jag vet knappt något om denne "Kungsgatanbo" - jag kan ju inte ens veta om du bor här - så känner att berätta mitt lägenhetsnummer inte är det första jag tänker göra här på bloggen ;) Träffar ni på mig i trappan, på Kårpuben, Kårgymmet eller i självskanningskön på MAXI är det bara att hälsa - jag är ju rätt pratglad- men att bjuda in folk från blogginläggen känns lite för vågat :)

Ha det bäst!

2008-01-15 @ 16:44:57
Postat av: peppe

Björn, kom tillbaka, allt är förlåtet!

2008-01-15 @ 17:44:32
Postat av: Tapio

peppe: Björn flyttade tyvärr. Men saknar du honom lär han ha en helt privat blogg som han har återupplivat.

2008-01-15 @ 18:35:02
Postat av: Martin

Den första bilden visar verkligen att du har talang för den ädla konsten att fotografera. Kompositionen, vinkeln, och framförallt motivet, är ju helt fantastiska!

2008-01-16 @ 15:49:57
Postat av: Tapio

Haha. Ironisk måntro? Skälet till vinkeln är inte så himla konstnärligt faktiskt. På "före-bilderna" fanns en stor kartong, massor av plast och lite frigolit på bilden. Efter-bilden är mer ett tecken på att det är bortstädat och att golvet är rent:)

2008-01-16 @ 16:26:19
Postat av: Fotograf

Ingen skit om den bilden, dispositionen är faktiskt kanon!

2008-01-16 @ 17:33:02
Postat av: Tapio

Tack! Det var som f-n :)Inte visste jag att jag har talang :D Nu känns det ännu sämre att jag inte äger en handhållen digitalkamera. Jag har en webcam och en gammal, så kallad, APS-kamera.

Fortsätt att kommentera aktiv om bloggarna :D

/ Tapio

2008-01-16 @ 17:45:19
Postat av: Lena Ekmark

Jag är chockerad!! Kan en studentlägenhet se ut SÅ!?!? Ni som har satt era fötter i min käre sons olika lägenheter vet vad jag menar.... Björns luttrade mor

2008-01-18 @ 18:36:24
Postat av: Tapio

Lena Ekmark: Jag har nog mer dille för renlighet och ordning än genomsnittsstudenten :)

2008-01-19 @ 01:49:27
Postat av: Lena

Snälla Tapio...kan jag inte få stoppa in en illrosa kudde, eller åtminsone en solros i möblemanget?
:)

2008-01-19 @ 03:04:40
Postat av: Tapio

Hm... Njaa. Men det har varit tal om att fylla ut väggen ovanför sängen med något. Min tjej tyckte att det behövdes en tavla. Jag kontrade med "Plansch. Någon manlig plansch ska det va'!", men får se vad det blir. Alla verkar ha åsikter om den tomma väggen. Alla som har sett den då - live eller på annat sätt.

Solros? Hm... Av någon aledning har jag bara velat ha gröna växter...som den på hyllan, men solros var en tanke. Men något illrosa? Neee. Det räcker med min girlie-girlie-rosa hårborste (en efterleva från att ha varit nollningsstab). Men tack ändå lena!

2008-01-19 @ 17:08:12
Postat av: Lena

Det går alltid köpa något "manligt" tyg i en tygaffär. Klippa till en jättefyrkant och häfta fast det på en stor träram som du hittat på loppis eller en butik som säljer ramar. Kan bli snyggt...

jag har inget rosa i mitt hem, förutom en orkidee som faktiskt lever...
Solrosor är okej, men prästkragar är dock favorit här.
Ville bara retas lite:)

2008-01-20 @ 02:24:09
Postat av: Anna*

Kom o städa hos mig med... Snälla rara.... =P

Postat av: Tapio

Hehe :) Anna* får klara sig sj :) Jag däremot bör städa igen :)

2008-01-21 @ 17:22:23
Postat av: Anna*

Alltid så bitter... goddamn =P

2008-01-21 @ 23:20:43
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback