Städdags...

Jag vaknade 9 av att min flickvän ringde. Hon hade försovit sig. Jag frågade om hon ville att jag skulle peppa henne att gå till skolan, trots att hon slutade elva, eller om jag skulle hålla med om att det var onödigt? Hon svarade att jag skulle övertala henne att gå till skolan. Efter att ha lyckats med det bad jag henne att ringa mig efter skolan...och somnade om. Hon ringde mig sedan vid 10 i tolv och jag bad henne att ringa och väcka igen efter 10 minuter.


Dagen fick en trög start och frukost blev runt 16. Jag kan ju nämna att jag är dunderförkyld. När jag senare vaknat upp ur mitt töcken och ätit märkte jag att min tekniska eufori de senaste dagarna hade gått ut över min nitiska städpersonlighet; det blir så ibland. Det tillsammans med förkylningen, och det faktum att min mobilladdare var i Stockholm (mobilen är min enda klocka), har fått dagarna att försvinna och röran i lägenheten att byggas på.


Med mat i magen, massor av sömn bakom mig, en laddare i brevlådan som direkt kopplades till telefonen och en panoramabild över kartonger, frigolit och smutskläder tog jag sedan tag i städandet! Så att ni förstår vad jag påbörjade på dagen, och ska fortsätta med nu inatt, låter jag bilderna tala för sig själva:






Jag var en sväng på Kårens After Work. Annars skulle nog städningen varit avklarad. Dunderförkyld som jag är motiverade jag ditgången med att jag ändå skulle till MAXI. Efter att ha varit där en halvtimme, gick jag och en polare till stormarknaden och köpte mat och godis. 2,2 kg ost, 1,4 liter röd mjölk, 1 liter juice och 450 gram godis blev det :) Sedan gick jag tillbaka till Kåren medan kompisen drog hem. Väl på kåren gick jag och lämnade maten i barkylen (ett av de privilegier jag tydligen har som barvärd) och gick tillbaka till vännerna.


Kåren var nice. Förutom att prata om overallsinvigning och Hjärtslaget (www.hjartslaget.nu) blev det godisätande och allmänt prat om allt och inget. Riktigt trevlig var det, om jag själv får säga det!


Jaja. Nu skulle jag städa, ja. Hörs snart igen!


***************************************************************************************************************************

Klockan är nu 01:05. Är det bara jag som viker tvätt vid den här tiden? Tvätten har varit "semivikt" (ett tillstånd som gör att den inte blir så skrynklig av att ligga men som inte är tillräkligt fint för att sättas i linneskåpet) sedan jag åkte till Stockholm förra torsdagen. Nu skulle jag släta ut den och vika in den finare innan jag organiserade in den i skåpet. Svarta t-shirtar sätts i nyansorning i den svarta högen, de vita efter samma modell i deras hög och handdukarna i längdordning efter vikstorleken i handdukshögen.

***************************************************************************************************************************

02:55. Jag fastnade framför msn efter att ha slagit på diskvattnet... Nu ska jag komma igång igen!


***************************************************************************************************************************


Färdigdiskad. Klokan är 03:40.


***************************************************************************************************************************


Nej, nu får det vara slut på nattliga bravader för idag. Klockan är 04:36 och jag känner att efter-bilderna på min städade lägenhet får vänta tills imorgon :)


***************************************************************************************************************************


Nu är klockan 18:33 och polarna hann komma hit för filmkväll, så nu blir det inga efter-bilder denna gång på min lägenhet.


Med vänlig hälsning,

Tapio


Kommentarer
Postat av: Anna*

Min tvätt har legat semivikt en vecka... börjar må dåligt faktiskt, funderar på att tvätta allt igen. Gör om, gör rätt! lite den principen =) Vi får la se, bokad tvätt-tid på måndag. Och ja, Tvätt-tid, bör stavas med 3 t.

Postat av: Tapio

Gôtt med Gbg-besök på bloggen (och ja, "gôtt stavas så")!

Ja, lite militär diciplin har ingen dött av ;)

Jag har själv en tvätt-tid på söndag :)

2008-01-12 @ 02:30:03
Postat av: Anna*

men dô, om ja dra ner till halmstad, tar du min tvätt med, mest svart, vitt o rött =) Oven, är rätt sketen men, men får ju inte tvättas då va... =)

2008-01-12 @ 02:33:08
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Tapio

Haha! Bra Anna*! Jag har ju bara blå, vita, röda o svarta t-shirtar i min garderobsorganisation :P

2008-01-12 @ 02:41:17
Postat av: Anna*

see you sunday=)

2008-01-12 @ 02:54:53
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Jocke

Då e bara fööör mycke, Tapio! T-shirtsen i nyansordning? LOL! :P Trevligt å läsa men om du inte hade varit uppe så länge kanske du hade orkat gymma me mig idag istället ;)

2008-01-12 @ 13:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback