Lugna puckar

Min oro, över hur det skulle gå med mina csn-pengar i höst, är dämpad. Det visade sig att jag fick två löner samtidigt, på grund av övergång från en anställnings-/löneform till en annan. Sedan listade jag ut att inte alla av terminens tjugo veckor infaller detta kalenderhalvår vilket leder till färre studiemedelsgrundande veckor och en höjning av fribeloppet.

Natten till den 25:e betalde jag av allt möjligt jag ville slippa ha hängandes senare. Hyran, tv-kanalpaketet, bredbandet, kontantkoret för mobilen, och allt annat jag behövde lägga undan pengar till, betalades. Jag såg ÄNTLIGEN till att få min tv-avbetalning ur världen. Det känns helt underbart att kunna äga tv:n istället för att känna att det fortfarande skall betalas in i ett halvår :)

Denna helg skulle min tjej åka hem. Vi bestämde oss för att ta till vara på de sista dagarna. Tyvärr började det lite dåligt när Johanna fick höftsmärtor på torsdagen. Hela natten till fredagen våndades hon och jag kunde inte göra mer än att finnas där som stöd. Jag bestämde mig för att skippa morgongymmandet och istället bokade vi tid på vårdcentralen. Efter att ha varit där fick jag ta och springa till jobbet...

Senare på kvällen valde jag och tjejen att fira lönedagen med lite thaimat i Picassoparken. Annars äter jag nästan alltid hemlagat, men nu fick jag "lyxa till det" lite :)


Min thaiportion och Picassoparken runt åtta på kvällen.

I lördags drog vi till Tylösand. Första gången jag var där - efter ett år i Halmstad - var vädret inte mycket att skryta med. När jag i år åkte rullskridskor dit var det varmt men jag doppade mig bara och vände tillbaka. När Johanna och jag var där sist duggregnade det och blåste lite. Denna gång...ja, bedöm själva :)


Cykelparkeringen, utsikten på väg ner och strömmen av folk till och från stranden :)


Ena änden av denna fullsmockade strand!

Efter att ha badat och stekts i solen spenderade vi eftermiddagen och kvällen hemma. Det blev fattiga riddare till middag och sedan hyrde vi en 2,5 timmar lång humorfilm som vi åt godis och chips till :)

Idag åkte min tjej hem till Stockholm igen. Lyckas jag bara hålla i mina sommarpengar kan vi ses mycket mer i höst än hittills...

Nu ska jag snart lägga mig. Sov så gott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jo

Tapio, de där va ju faktiskt min Thaiportion! bara så du vet! Hahah

Puss

Postat av: Tapio

Haha. Jag blandade ju mina kom jag precis på :) Menade bara att det bara var hälften av maten. att vi inte delade på det där lilla :P

2008-07-28 @ 20:31:59
Postat av: F

OMG det ar som ett sillpack pa stranden....

huuuu glad ja slipper =)

2008-07-30 @ 01:36:24
Postat av: Tapio

F: Ja, det var svårt att hitta plats. Det såg i princip ut sådär i ett par hundra meter :)

2008-07-30 @ 19:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback