Hets...

Idag gick jag upp klockan 06:30 för att få läst en bok - en över hundra år gammal amerikansk bok. Jag skulle egentligen ha gått upp vid 06, men det skulle ha resulterat i för lite sömn. Nu har klockan hunnit bli halv åtta.

Imorgon har jag grammatiktenta i Engelska B. "Spännande" är ett förfinat ord för att beskriva hur det känns inför tentan. Det som gör det lite mer spännande att se om jag verkligen lyckas plugga tillräckligt är att min tjej vann tågbiljett till Göteborg igår så hon kommer hit om två timmar!

Kan man få jetlag av Stockholmsresor? Det känns verkligen så... Jag är sjukt trött :) Det konstiga är att jag precis var en vecka där, hos min tjej, kom tillbaka i tisdags kväll och nu är det torsdag morgon och jag ska få träffa henne igen! Det brukar vanligtvis ta tre-fyra veckor mellan sammankomsterna.

Jaja. NU ska det göras gröt!

Uppdatering kommer senare...



23:06. Med överskott av trötthet, underskott av pluggork och både godis och flickvän hemma känner jag att det är dags att kasta in handduken för inatt. Tentan börjar 09. Går jag upp mellan 05-06 bör jag ha en godkänd chans att plugga/repetera. Detta intalar jag mig i alla fall nu.

Efter dagens föreläsning hämtade jag min flicka på högskolebiblioteket där hon så snällt hade väntat på att jag skulle sluta :) Mat inhandlades sedan på Maxi (även godis för 39 kr/kg!!!). Sedan lagade vi mat. Karrékotletter (studentanpassat minipris på 29,90/kg), potatis och hemlagad sås åtnjöts och sedan spelade vi lite poker. Studierna fick jag lite assistans med, men när jag inte längre kunda läsa utan att börja blunda bestämde jag mig för att ge upp.

Bättre lycka imorgon.

Ha det gôtt!


Halvblundande hälsningar,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback