Jag tänker alltså är jag

Så underbart skönt att vara ledig.

Jag skulle lugnt kunna tänka mig längre lov, har inga problem att fylla tiden med böcker, film, radio, skrivande, träning, matlagning och en bunt tankar

Dagarna går alldeles för fort och på torsdag är det hem till Jönköping för att jobba i fyra dagar (får betalt för sju - me like obtillägg)

Men det gäller att vila effektivt, spanade in nästa kursers schema och man kan gott säga hejdå till det sociala livet.

Ja ja, det är i alla fall vår med krokusar, eller jag menar snöstorm med snö, eller jag menar vår igen och min röda vårjacka:)


Det händer inte så mycket liksom, men jag gjorde några nya övningar i cablecrossen på gymmet, vilket gjorde hela min dag lyckligare.

Träningsnörd? Ingen tvekan;)


Just det vaknade för sent i måndags, försov mig nästan till sjukgymnasten och kollade snabbt ut genom fönstret och tänkte vilken dimma. Men när jag stapplat ner till köket insåg jag att det var snö och det var rena stormen utanför. Mycket roligt att just då komma på att jag inte hade några pengar i plånboken och sjukgymnasten inte tar kort.

Okej det var bara att bita i det sura äpplet och vingla ner med cykeln till stan och ta ut pengar. Men nej. Punka såklart - alla glasbitar på Laholmsvägen hade nu gjort sitt. Så det var bara att knata i blixthalka och med ömmande ben mot målet. Blöt och snöig fick jag ta fram skamsna blicken till sekreteraren och böna om dispens och betala dubbelt nästa gång.

Hon förstod, hon hade också varit sen till jobbet.


Min sjukgymnast har uppgraderat mina träningsmöjligheter. Jag frågade honom om jag fick använda mig av roddmaskinen när jag tränar.

Jag sa att jag hade övat in en teknik där jag inte behövde flektera foten lika mycket så att jag undvek smärta. Då sa han:

När jag säger du ska ro, då ror du ordentligt... inte för länge bara.

Så jag rodde igår, ordentligt, enligt doktorn - ytterligare träningslycka.


Denna tisdag förgylldes även av en fika med vänner på Bar Mezzo där vi kom fram till att mitt huvud var för stort för badmössor, att vissa möjligen åt middag med sig själva framför spegeln och andra tyckte att, när killar tafsar på en på krogen så handlar det om ett abstrakt maktspel (vissa tyckte mer att de bara var fulla, dumma och utan baktanke) och temafester. En grund sammanfattning helt enkelt.


Minitankelabyrint: Jag tänker på att folk tycker att jag tänker mycket, därför tänker jag mer.

/Lena



Kommentarer
Postat av: mia

tänkvärt d där! :)

2008-03-20 @ 11:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback