Lyrisk och i ledarskapstankar

En sådan trevlig dag.

Sov som en stock natten till denna onsdag, kom inte för sent.

Fina klasskamrater som man inte hade sett på två veckor.

Gudomlig föreläsning (jättebra föreläsare), känner mig lyrisk efter att verkligen få läsa det som man vill läsa om.
Ni fattar, nu läser jag kurser som är roliga, intressanta, givande på ett sätt som de grundläggande kurserna inte kunde tillföra. För vissa kurser är just bara det - grundläggande. Det svåra blir att lista ut vilken kurs som är den tyngsta, vilket man brukar känna på direkten. Men nu blir det svårt. Riktigt mycket att göra, men det gör inget:)


Sol.

Snön smälte bort och krokusarna ser ut att ha överlevt den kalla misshandeln.

Tränade och njuter av att benhinnorna inte ger sig till känna längre, så sjukgymnastiken och mina superskor har givit resultat.


På lektionen idag fick vi göra ett slags personlighetstest, som visade vilken slags inlärningsförmåga man hade (för att förstå hur andra lär sig saker) Tydligen var jag visuell, lär mig dels genom att skriva och använda ögonen till att syna grafer och rörelser. Detta ska man sen kunna applicera när man coachar andra att göra saker. Vi är alla olika och behöver olika input för inlärning.  

Ett annat test visade vilka färdigheter man hade som person som var överhängande och hur jag skulle kunna tänkas använda mina tillgångar som coach och ledare.

Tydligen skulle jag bli en bättre demokratisk och humanistisk ledare än en auktoritär ledare.

Så sjukt intressant. Fortfarande lyrisk:)


Jag ska sätta en mysig punkt för kvällen genom att kolla på film, bäst att passa på innan allt sätter igång på allvar.


Testet visade att miniLena är: Språklig, visuell, social, intuitiv och ganska logisk.

/Lena  


Kommentarer
Postat av: Tompa

Sådär ja, nu är det nedförsbacke resten av utbildningen...

2008-03-26 @ 23:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback