Mamma...är jag vuxen nu?

Äntligen fick jag mitt första pensionskuvert - med någonting i! Hör och häpna: studiebidraget är pensionsgrundande! Jaja. Jag är lite övertrött vid denna timme. Ska nog vänta tills imorgon med attgöra mitt premiepensionsval :P

Imorse ringde tjejens mobilalarm vid 06. Efter att en halvtimme hade förflutit, hennes snoozelarm hade ringt med tio minuters mellanrum och min telefon satte igång sitt larm var det dags att gå upp :) Dusch, packning, säga "hejdå" till hennes föräldrar och sedan komma stoppa ner pannkaksmatsäcken i väskan - inför den 10 timmar långa bussresan - var vad som hans med innan jag och min älskling begav oss ut i den gnistranden snön :)

På värmdö åkte jag, med start i Hemmesta, förbi Gustavsbergs fabrik (där de gör toaletter med mera) och fina vikar innan jag tog mig till fastlandet där Slussen, T-centralen och min plats på bussen väntade. Där satt jag, med tre gratistidningar...och utan flickvän...i min hand.

Metro verkar av någon outgrundlig anledning vara dubbelt så tjock i Stockholm än i riksnumret som jag bekantat mig med här. Våffeldagen blev itne så våfflig. Ska jag skylla på brist på järn och smet? Bäst att inta språklig försvarsposition, i och med min utbildning. Maria bebådelsedag är den dag då Maria blev på smällen utan att hennes pojkvän var inblandad. Detta kom även att kallas Vårfrudagen. Slarvigt uttalat blev det sedan "våffeldagen"; en dag tillägnad rutiga, luftiga knaperkakor med grädde på.

Nu ska det sovas. Skolan stundar igen.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jocki

Du kommer aldrig bli vuxen, ditt easter-egg ;)

Postat av: Tapio

Jocki: Ääääh... Yttra dig när du börjar springa på bandet igen, Varberg. :P

2008-03-26 @ 20:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback