På en värmd ö...med snö

Nu sitter jag här framför tjejens dator och försöker få något konstruktivt gjort :) Mitt sällskap plattar håret. Hittills har vi hunnnit med att sova mycket, se på TV, laga mat och njutit av varandras sällskap. När vi skulle till affären igår märkte jag av att jag fortfarande behöver lite mer kött på benen för att känna mig som en van förare. Detta var tredje bilrundan sedan jag fick kortet för 1,5 månader sedan.

Det ska bli spännande att se hur man firar påsk i andra familjer; vad som äts, görs osv. Jag är van vid finsk mat, med vissa lite svenska inslag, men ändå efter min familjs traditioner. Än har jag inte hunnit skaffa mig några egna. Att fira med en annan familj, en familj och släkt jag inte känner särkilt väl, känns spännande :) 

Jag har inte bott med folk sedan jag flyttade hemifrån för 1,5 år sedan. Då var det med mor och bröder. Det kändes skönt, men ovant, när man flyttade eftersom man inte var van att göra allt själv. Dessutom hade man ju inget eget sätt att göra saker på! Nu är jag van vid mina dagsrutiner, hur jag vill ha det i hemmet och allt ska organiseras. När min tjej har varit hos mig har jag insett att jag har gått från att avvänja mig från min familjs struktur till att ha skaffat mig en ganska inramad singelstruktur. Denna får man börja kliva lite utanför när man har skaffat sig en partner. Än mer märker jag av detta när jag är hos henne. Här är jag gästen, och dessutom bor det fler än hon och jag här :)

Hur det ser ut när jag och hon flyttar ihop...det vet ingen. Att rutinerna som kommer att växa fram blir VÅRA, det ser jag med spänning fram emot att lära mig hur de ter sig.

Nu ska jag på promenad!

Ha det gött!


Med vänlig hälsning,

Tapio 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du var en underbar gäst Tapio!:)
Ser framemot Våra rutiner!
puss

2008-03-25 @ 12:15:39
Postat av: Tapio

TAAACK!
puss puss

2008-03-25 @ 20:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback