Ellen-projektet

Nu har jag äntligen fått tummen ur och anmält mig till Rädda Barnens projekt Ellen. Om jag blir antagen kommer jag arbeta ideellt med att vara samtalsledare i grupper med tjejer i åttan som ska prata om hur det är att vara ung, könsroller och andra värderingar.
Under hösten som har gått har jag nog lagt alldelese för mycket tid på mig själv och mina egna tankar och problem. Att få vara ett öra till någon annans ord kan vara både nyttigt och viktigt. Speciellt när det handlar om att stärka unga tjejer så att de växer upp och vågar vara den de är.

Vill Du veta mer kan Du skicka ett mail till: [email protected] eller ringa Disa på numret: 0734-43 48 28.

Flamingo

(Åh, en flamingo i mitt vardagsrum! Japp, den simmade i Marinella under lördagskvällen och verkade trivas riktigt bra..)


Musiktipset för dagen kommer egentligen från min chef på Indiska. Hennes ungdomskärlek släppte i dagarna en fullängdare med bandet Johnny Rocket and the Broncos. Bandet är från Piteå och musiken (vill jag påstå) är lättintaglig och skön rock.


/Elin, aaagghhh..imorgon får vi ut hemtentan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback