Wisdom from a dance floor

Så är ännu en helg till ända. Eller... Så har vi en helt sprillans ny vecka framför oss. Hur man nu väljer att se på det...

"Enfalden går gärna hand i hand med insikten. Att svårt är enkelt är inte svårt. Det enkla är kanske det självklara."

Så vist och kryptiskt kan man uttrycka sig när man i helgsnattligt tillstånd klarsynt analyserar sakers tillstånd via sms. Vad jag menade? Det håller jag nog för mig själv...

Club Moon (igen) denna lördag. Sprang på Blogg-Elin som jag vill minnas tog ett kort på mig och Stina.

Plötsligt sprang det även fram en flicka som insisterade att jag hade något kort som jag hade tagit på henne på någon fest för drygt två år sedan (där hon pussade lite på en pojke). Jag kom varken ihåg henne eller kortet. Men idag ramlade polletten ner... Jag mindes, och hittade kortet i min gamla halvtrasiga undangömda mobil.
Du, Karin, sa att du visste att jag bloggar här... Så om/när du läser detta. Jag har det!

Har du förresten alltid undrat vad det kostar om du skulle vara nödd och tvungen att lätta på trycket i stadsmiljö utan tillgång till för ändamålet avsedda rum/hytter/rännor och farbror polisen kommer på dig?

Imorgon, tisdag, ska jag tillbaka till sjukan och ta av min fingerskena som jag tvingats bära efter att ha blivit brutalt
överfallen förra lördagen. Nu ska vi se hur fingret har läkt och försöka träna upp rörligheten igen... Spännande.

Och som ytterligare en dimension till Karin-historien med det begärda fotot... Nu, under författandet av detta blogginlägg, ringde Jonne. Jag berättade om Karin och kortet... när Jonne genast avbröt mig och visste vilka kort jag pratade om. Han har kort på sin dator från kåren... Mina är från en fest på Gamletull... Ett väldans pussande både här och där alltså... Så Karin, vi har en hel drös med dina pusskort!

800 kr kostar det tydligen. "För det borde jag väl ändå ha fått pissa klart?", beklagade sig Matte. Stackarn..

Ha fina "sista dagarna innan löning/csn" nu!

Björn


Kommentarer
Postat av: Elin

Sjävklart har nu även Björn hamnat i mitt mingelarkiv. Den som väntar på något gott....!

2007-02-19 @ 16:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback