Blötdjur mot Blekinge

I går klockan tio somnade jag i soffan, sittandes, med huvudet bakåt och med öppen mun.

Då är man trött.

Kände mig lite som en pensionär, fast utan löständer.

Jag kan faktiskt inte komma ihåg senast jag var så trött.

Så jag sov ut i elva timmar.


Idag har jag i stället varit grymt pigg.
Gick en lång morgonpromenad, styrketränade och spinnade loss. Hmm, kan man utveckla överskottsenergi av att sova?  

Jag har också kuskat omkring på Lidl, Netto och Ica Maxi för att införskaffa campingproviant.
På måndag är det dags att mutera till ett blötdjur, kränga på sig ninjadräkten och kajaka omkring i Blekinge igen.
Det är dags för sommarkursens del två.

Tyvärr har det inte blivit så mycket övande i vattnet som jag önskat, så jag kanske får passa på den omtalade, skräckinjagade eskimårullningen.

Nåja, jag har i alla fall åstadkommit lite bara genom att bemästra en kajak, fått en utbildning i ledarskap och hängt upp och ner fastspänd i det kalla vattnet trots vattenrädsla.

Alltid något.


Sticker i alla fall till Blekinge (Sturkö) till en kompis stuga redan i morgon för att grilla, hänga, bada, skymta solen och slappa. Så det dröjer nog innan det blir jag som bloggar igen då internetto is da impossible på landet.


Dags att portionera ut aprikoser och nötter i små påsar och frysa vattenflaskor:)

Minifilosofi: Återhämtning ger styrka.

/Lena  


Kommentarer
Postat av: elin

KOM TILL HALMSTAD SNART!!

(jag vill bli mutad med hemmatorkad frukt- och nötblandningar)

Postat av: Lena

Ha ha:)

Skönt att vara lite saknad, även om det kanske bara är för mina nötblandningars skull;) Men ändå!

Sticker nog ner någon gång i nästa vecka. Längtar, ska bara avverka mina sista arbetsdagar för denna sommar.

Kramen

2008-08-13 @ 22:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback