Det är 30 grader, du kan lita på mig, du kan lita på mig.

Det är varmt.

Det är så varmt att man packat undan täcket i garderoben och sover i bara påslakan.

Det är så varmt, trots att alla fönstren står på vid gavel finns det ingen vind.

Det så varmt att jag bara är sugen på sallad och glass.

Ja faktiskt, jag kan till och med tänka mig att kyla tomaterna (vilket egentligen är en smärre katastrof) Tomater får aldrig kylas, de blir vattniga, mognar aldrig, tappar smak och det isar otäckt i tänderna. Jag älskar tomater. Nu sa jag emot mig själv, men jag tror det är värmen.

Det är så varmt att jag har badat i Vättern fem gånger idag (stolt) För jag har utvecklats till en badkruka under årens gång tyvärr.

Det är så varmt att promenaden i morse klockan åtta, var så när som på outhärdlig.

Det är så varmt att det inte bara jag som inte orkar göra något mer än att ligga på stranden, humlor och bin också.
Ett bi var så segt idag att den vimsade, landade i mitt armbågsveck och stack mig.

Aj!

Jag inbillade mig att jag var allergisk och skulle få andnöd.

Det fick jag inte.

Det är så varmt att någon på lönekontoret har satt in lön på mitt konto trots att jag inte har jobbat i juni? Ska kolla upp detta.

Trevlig överraskning annars:)


Det är så varmt att man kan gå i linne dygnet runt, bada på natten, grilla utan att frysa, skita i paraplyet, klippa sönder regnstället, mysa i flipflops, picknicka överallt i naturen, alltid ha en ursäkt till glass, vara glad, vara lycklig, låtsas medelhav, låtsas Riviera, älska Sverige, älska tillgängligheten, sommaraktiviteten som solen skapar.

Alldeles.

Alldeles.

Underbart.


I morgon blir det Halmstad:)

Wroom!
Jag längtar.

Minifilosofi: Värme skapar så mycket fler tillfällen helt utan tvivel.

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback